1) Škola‎ > ‎Starší akce‎ > ‎Akce 2014/15‎ > ‎j) Červen 15‎ > ‎

Cykloturistický kurz

přidáno: 16. 6. 2015 12:26, autor: Eva Rusová   [ aktualizováno 4. 7. 2015 12:21 ]

Cykloturistický kurz se konal ve dnech 7. – 12.června. Probíhal v Českém Ráji – v kempu Nebákov nedaleko Sobotky.
Všechno to odstartovalo dne 7. června, kdy jsme měli sraz v 13.00 hodin u školy.
Někdo tu byl ale i dříve. Pan ředitel nám pomohl naskládat všechny věci do auta, včetně kol do přívěsu.

Rozloučili jsme se s našimi milovanými rodiči, nasedli do aut a vyrazili jsme. Cestu tam jsme si zpříjemnili posloucháním písniček, zpíváním, focením atd.

Jelikož nám bylo docela teplo, tak jsme se po cestě stavili ještě na zmrzlinu. Zhruba za půl hodiny jsme dorazili na místo. Vybalili si věci, vyložili kola a zabydleli se. K tomu nám posloužily krásné chatičky. Chvilku jsme dostali na rozkoukání, ovšem ještě večer jsme vyrazili prozkoumat okolí. Netrvalo dlouho a už jsme měli první pád, ačkoliv to nevypadalo moc dobře, slečna byla plná optimismu a vstala se smíchem.

Po prozkoumání terénu jsme se vrátili zpět. Uklidili kola a usedli ven ke stolu.  Pár z nás si šlo zahrát, přehazovanou, volejbal a někdo si šel zakopat.  Večeře nebyla, takže jsme si dali výbornou buchtu od paní Schoberové, za kterou pochopitelně děkujeme.
Při té příležitosti jsme se dozvěděli plán na další den.  Jelikož nám počasí moc nepřálo, nebylo vůbec jisté, jestli se ten den vůbec někam pojede. Večerka byla v 10 hodin, všichni jsme zapluli do svých chatek a spali až do rána.
Po probuzení byly vidět stopy po noční bouřce i chvílemi pršelo. Nás to ale neodradilo a po dobré snídani jsme vyrazili na cestu. Ta ale netrvala dlouho, jelikož byl na půl jednou objednaný oběd.  Do tří hodin byl polední klid a potom jsme opět vyrazili na projížďku.  Jelikož bylo mokro, vraceli jsme se až po uši od bláta, bohužel tomu nezabránily ani blatníky.

V podobném duchu se takto nesl celý cyklák, jen s malou výjimkou – počasí nám už přálo víc a víc. Dne 10.června nás čekal celodenní výlet. Pořádně jsme se nasnídali a hnedka po snídani vyrazili. Už dopředu bylo stanoveno ujet 50 km. Cesta nám utíkala poměrně rychle, i přes chvilkové výpadky kudy jet a pár defektů, jsme se vrátili živí a zdraví zpět, dokonce jsme najeli i více kilometrů, než bylo v plánu. Unaveni, ale za to plni zážitků, jsme se dobelhali na večeři. Všem nám docházelo, že je to poslední noc tady, a také poslední společná akce, takže jsme si to tu museli co nejvíce užít.  Někteří z nás si už večer začali pomalu balit věci, někdo to nechával až na ráno.
V pátek ráno nás ale čekala ještě jedna malá projížďka před odjezdem domů. Jelo se jen po okolí, nic dlouhého,
abychom se nepředřeli :-)
. A však i na této krátké projížďce se stal malý defekt. Po příjezdu do kempu pro nás pan ředitel vymyslel jízdu zručnosti, překvapivě ji zkusili všichni. Terén nebyl moc lehký na projetí, ale i tak to pár z nás zvládlo. Kola jsme uklidili, přestrojili se a vyrazili na poslední oběd v kempu. Po obědě byla ještě chvilka volna, no a tak se pár z nás šlo vykoupat do rybníka.
V jednu hodinu měl přijet pan Taláb s druhým autem.  Kola se naložila, batohy se naházely do aut a vyrazilo se. Tak jako cestou tam jsme se i zpět stavili na zmrzlinu. Uběhlo nám to poměrně rychle a dorazili jsme ke škole. Vítaly nás úsměvy rodičů, že nás mají zase doma.
Touto cestou bych chtěla poděkovat panu řediteli, paní učitelce Šílové a paní učitelce Peterové za to, že nás celý cyklák doprovázeli.
Ale hlavně bych chtěla poděkovat všem zúčastněným z 9. A!